قیمت بلیط هواپیما و پیش بینی تقاضا: یک بررسی کلی

وبلاگی در مورد خرید بلیط هواپیما و آموزش رزرو بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما و پیش بینی تقاضا: یک بررسی کلی

۲۴۴ بازديد
امروزه، قیمت بلیط هواپیما برای یک پرواز می تواند حتی از نظر صندلی های مجاور در یک کابین مشخص بطور قابل توجهی متفاوت باشد. در حالی که خطوط هوایی سعی می کنند که درآمد کلی خود را تا حد ممکن بالا نگه دارند و سود را به حداکثر برسانند، مشتریان به دنبال پایین ترین قیمت هستند. خطوط هوایی برای افزایش درآمد خود از انواع مختلفی از تکنیک های محاسباتی مانند پیش بینی تقاضا و دسته بندی قیمت استفاده می کنند.
دو نوع مدل توسط محققان مختلف جهت صرفه جویی در هزینه برای مشتریان ارائه شده است: مدل هایی که زمان بهینه برای خرید بلیط را پیش بینی می کنند و مدل هایی که حداقل قیمت بلیط را پیش بینی می کنند. در این مقاله مروری بر مدل های پیش بینی برای مشتریان و برای خطوط هوایی ارائه می دهیم. تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که مدل های هر دو طرف به مجموعه محدودی از ویژگی ها مانند قیمت قبلی بلیط، تاریخ خرید آن و تاریخ عزیمت بستگی دارند. ویژگی های استخراج شده از عوامل خارجی مانند داده های رسانه های اجتماعی و استفاده از مرورگرها در نظر گرفته نشده است. بنابراین، ما مفهوم استفاده از داده های رسانه های اجتماعی برای پیش بینی بلیط / تقاضا را معرفی می کنیم.
صنعت هواپیمایی یکی از پیشرفته ترین صنعت ها در استفاده از استراتژی های پیچیده قیمت گذاری محسوب می شود. قیمت بلیط یک پرواز خاص می تواند تا 7 بار در روز تغییر کند. مشتریان تمایل دارند که ارزان ترین بلیط را خریداری نمایند، در حالی که شرکت های هواپیمایی می خواهند درآمدشان به حداکثر ممکن برسد. به هر حال، عدم تطابق بین صندلی های موجود و تقاضای مسافر معمولاً یا باعث می شود که مشتری بیشتر پرداخت کند یا درآمد شرکت کاهش پیدا کند. شرکت های هواپیمایی به طور کلی مجهز به ابزارها و قابلیط های پیشرفته ای هستند که آنها را قادر می سازد فرآیند قیمت گذاری را کنترل کنند. با این حال، با توسعه ابزارهای مختلف آنلاین برای مقایسه قیمتها در شرکتهای هواپیمایی مختلف، مشتریان نیز استراتژیکی تر عمل می کنند. علاوه بر این، رقابت بین خطوط هوایی مختلف وظیفه تعیین قیمت بهینه را برای همه دشوار می کند.
در دو دهه اخیر، تحقیقات به طور مداوم در حال هدف قرار دادن مشتریان و شرکتهای هواپیمایی بوده است. تحقیقات سمت مشتری، روی صرفه جویی در هزینه برای مشتری متمرکز است در حالی که مطالعات جانبی هواپیمایی با هدف افزایش درآمد شرکت های هواپیمایی انجام می شود. در تحقیقات انجام شده، از تکنیک های مختلفی اعم از تکنیک های آماری مانند رگرسیون تا انواع مختلف تکنیک های پیشرفته داده کاوی استفاده شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.